O podróżach służbowych słów kilka
Perspektywa prawna i podatkowa.
Podróże służbowe często kojarzą się z czymś, co pozwala nam oderwać się od codzienności pracy w biurze czy też pracy zdalnej. Zarówno z perspektywy prawnej, jak i podatkowej jest to temat bardzo złożony. Poniżej przybliżamy kilka kluczowych aspektów, na które uwagę powinni zwrócić pracodawcy, ale również sami pracownicy.
Aby mówić o podróży służbowej, powinny wystąpić łącznie (por. wyr. SN z 22.02.2008 r., I PK 208/07) trzy podstawowe elementy: (1) podróż poza miejscowość/obszar stałego miejsca pracy pracownika, (2) polecenie pracodawcy oraz (3) cel – wykonanie zadania służbowego.
Na początku o należnościach na pokrycie kosztów związanych z delegacją dla pracownika. Ich wysokość powinna być określona w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania albo w umowie o pracę (jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia takich regulacji wewnątrzzakładowych) i być nie mniej korzystna niż wskazana w rozporządzeniu ministra pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta